fbpx
BiH, Vijesti

Vlada RS: Transformacija obrazovnog sistema

Off 105
Foto: BHRT

Stanje u visokom obrazovanju u Republici Srpskoj nije zadovoljavajuće i entitetska vlada želi da ga promijeni, najavljujući nekoliko mjera za kvalitetnije i bolje stanje u toj oblasti.

Sjednicu prati reporter BHRT-a Vladimir Šušak.

Premijer Radovan Višković je uvjeren da je neophodno pristupiti operativnim aktivnostima za značajno unapređenje stanja u toj oblasti, što, smatra, nije jednostavan već dugoročan posao.

“Želimo da naše obrazovanje bude na evropskom nivou”, rekao je Višković i dodao da je svjestan da će biti i otpora i suočavanja s raznim izazovima i lobijima, ali su, tvrdi, u Vladi odlučni da se transformiše obrazovni sistem u RS, kako bi od toga svi imali koristi.

Cilj je, navodi, potpuna reforma obrazovnog sistema, koji će biti koristan privredi, povećaće BDP, veću zaposlenost, te fleksibilnost privrednih kapaciteta.

“Moramo se baviti naučnoistraživačkim radom koji je trenutno skoro neprimjetan na našim univerzitetima”, dodao je Višković.

Nakon prve tematske sjednice Vlade RS, na kojoj je usvojena Informacija o stanju u visokom obrazovanju u RS, rečeno je da se predlažu mjere za oblast visokog obrazovanja, koje će se odvijati u tri faze, analize, konsolidacije i transformacije i prilagođavanja.

Ministar za naučno-tehnološki razvoj, visoko obrazovanje i informaciono društvo RS Srđan Rajčević je rekao da sadašnje stanje karaketeriše tromost, nefleksibilnost, neprilagođenost globalnim trendovima, nizak stepen naučne produktivnosti, neprilagođenost potrebama tržišta rada u RS te zastarjeli studijski programi.

Vjeruje da bi do konačne konsolidacije moglo doći 2035., kada bi nivo visokog obrazovanja mogao da se prilagodi glabalnim tendovima.

Potrebno je, kaže, ostvariti širi društveni konsenzus s ciljem transformacije visokog obrazovanja intervencijom Vlade kao predlagača novih zakonskih rješenja i operativnih aktivnosti koje će visoko obrazovanje učiniti prilagodljivim, otvorenim i proaktivnim.

U Vladi, između ostalog, smatraju i da je nepovoljna struktura upisanih studenata kada je riječ o prosječnom srednjoškolskom prosjeku, zbog čega talentovani često odlaze iz zemlje, kao i da je finansijski neodrživ sistem funkcionisanja javnih univerziteta i da su neadekvatni kontrolni mehanizmi za osiguranje kvaliteta rada privatnih visokoškolskih ustanova.

IZVOR: BHRT/FENA

Related Posts