БиХ

БИХАМК: Јаки удари вјетра на југу БиХ

Off 14
Ilustracija
Снијег на коловозу успорава саобраћање на путним правцима: Кључ-Босански Петровац, Босански Петровац-Дрвар и Гламоч-Млиниште. На овим дионицама пуше јак вјетар, који мјестимично ствара снијежне наносе. Јаки удари вјетра и у јужним крајевима БиХ. Подсјећање возачима – од данас је обавезно посједовање зимске опреме.

Због ниских температура могућа је поледица на дионицама у вишим предјелима, као и на мостовима и прилазима тунелима. На путевима који пролазе кроз усјеке и преко планинских пријевоја, упозорава се на могуће одроне земље или камења. Савјетује се максимално опрезна вожња, прилагођену условима на путу.

На граничним пријелазима задржавања нису дужа од 30 минута, саопштено је из БИХАМК-а.

Од данас обавезна зимска опрема

Од данас је на снази обавеза посједовања и кориштења зимске опреме, подсјећају из БИХАМК-а. Ова законска обавеза је трајаће до 15. априла.

Постоје два законски важећа Правилника са супротним одредбама о зимској опреми. Све док се не изврши измјена и усаглашавање постојећих правилника, а према упути Министарства комуникација и промета БиХ Сектора за транспорт, под зимском опремом подразумијевају се: пнеуматици са зимским профилом на свим точковима (дубина газећег слоја минимално 4мм) или пнеуматици са љетним профилом (дубина газећег слоја минимално 4мм) и у прибору одговарајући ланци који се постављају на погонским точковима у случају зимских увјета, наводе из БИХАМК-а, а преноси Фена.

Упозоравају да се “на возилима не смију постављати гуме с ексерима”.

Додатно за теретна возила и аутобусе у зимску опрему убраја се лопата и врећа пијеска.

Казна за непосједовање обавезне и зимске опреме – 40 КМ

Прије зимске сезоне на аутомобилу је потребно провјерити имају ли гуме довољну дубину профила и да ли је притисак зрака у гумама одговарајући. Потребно је провјерити и стање моторног уља и расхладне текућине (антифриза и сл.), те стање акумулатора, као и каблова. Текућину за прање вјетробрана треба обогатити текућином против замрзавања да не би дошло до оштећења њеног резервара или електричне пумпе.

Потребно је провјерити и у каквом су стању метлице брисача и други уређаји који омогућавају нормалну видљивост из возила те подмазати систем за вјешање и дијелове шасије и сајле механизма ручне кочнице. Да не би заледиле, потребно је подмазати и браве врата и пртљажника.

Једном мјесечно, потребно је додати и средство за одмрзавање у резервоар за гориво како би спријечили замрзавање влаге и блокирање цјевовода за гориво.

Током протекле зимске сезоне у периоду кориштења обавезне зимске опреме (15. новембар 2016. до 15. април 2017.) БИХАМК је имао око 33.000 интервенција помоћи на цести, што интервенција механичара, што пријевоза.

Најчешћи кварови били су на систему за паљење возила, расхладном систему, електричним инсталацијама, а такође због изузетно ниских температура велики број интервенција се односио и на систем за довод горива, казали су Фени из БИХАМК-а.

 

 

Related Posts