fbpx
БиХ, Вијести

Смањен увоз половних возила у БиХ

Off 4
Ilustracija (foto: Ivan Crnjac/BHRT)

Мјерама које су ступиле на снагу 1. јуна одлуком Савјета министара БиХ којом је забрањен увоз половних аутомобила старије генерације мотора, смањен је увоз половних возила у нашу земљу.

Поједини власници ауто кућа тврде, да је одлука смањила и продају аутомобила, јер су новији модели скупљи.

БиХ је дугогодишњи својеврсни паркинг за истрошене западне четвероточкаше, јер је управо то била најпогоднија могућност да мноштво бх. грађана дође до аутомобила. Усвајањем одлуке о забрани увоза возила са мотором еуро 4 и не старијим од 10 година, знатно је смањена потражња, јер новији су скупљи. Према подацима Управе за индиректно опорезивање, у јуну ове године, у односу на исти период прошле, увезено је око 600 аутомобила мање. Овлаштени заступници и трговци, који су иницирали Одлуку, истичу да је новији аутомобил квалитетнији, а самим тим и сигурнији.

ХАРИС МУРАТОВИЋ, Удружење овлаштених заступника и трговаца аутомобилима ФБиХ

Када говоримо о имплементацији ове одлуке имаћемо чишће моторе на тржишту, имаћемо млађе аутомобиле него до сада што доприноси техничкој сигурности возача на цести и наравно сљедићемо добре примјере пракесе околних земаља у регији и земаља у ЕУ.

ЂОРЂЕ МАРКОВИЋ, водитељ Oдјела половних возила

Конкретан пад продаје тих возила можемо очекивати у наредним мјесецима. Доста возила увезених пред саму забрану налази се на тржишту. Анализу морамо посматрати шире, не можемо посматрати само велике центе Сарајево, Бањалуку, Мостар. Морамо урадити анализу и мањих центара да видимо шта ће се догодит. Евидентно је доћи до пада продаје у мањим центрима.

Еколози поздрављају одлуку о увозу старих аутомобила, али кажу да то неће имати утицаја на квалитет ваздуха. Бар не у скоријој будућности. Савјетују, треба пооштрити техничке прегледе и не пуштати возила која не задовољавају норме у испушним гасовима.

РИЈАД ТИКВЕША, предсједник Удружења “Екотим”

Имамо на путевима аутомобиле који имају еуро 3, 4 па и 5 норну, називно, значи у документима док у суштини возачи скину катализаторе или повратне вентиле и на тај начин стварају прекомјерно загађење које није у складу са тим нормама.

Грађани се слажу да је Одлука помак за екологију, те да је боље ново него старо, али додају и удар на “џеп”.

Извор: Татјана Роквић/БХРТ

Related Posts