Вијести, Регион

Одговор гостима ресторана у Далмацији: “Стоко босанска”

Off 6

Испод неколико Гоогле рецензија ресторана Вал у Мимицама код Омиша појавили су се, у форми одговора власника, шовинистички антибосански коментари, преноси хрватски портал index.hr. Колеге новинари са овога портала посебно су обратили пажњу на негативан осврт једне гошће ресторана која замјера лошу храну и услугу, жилаве лигње, осредњу пиззу, лошу рибљу јуху.

“Када сам видјела на овој страници одговоре власника на критике других гостију, жалим што сам уопће ушла у ресторан. Далеко је то од домаћина. У сваком случају, не препоручујем ресторан због лоше хране приоритетно, па све друго”, записала је гошћа.

Испод је, као одговор власника, стајало, дословно:

“Ниси трибала ни улазит. Ни ти ни твоје стадо. Увик јебени босанци нешто пишу лоше. Никад у животу нисте видили јадранску лигњу. Наручујете ствари које незнате јести и онда пљунете а појма немате. Научили сте у босни жвакат смрзнуту патагоницу па вас изненадила квалитета. Дошли сте као стадо неотесане стоке. Мокри с плаже у купаћим гаћама. Скалаки и галамили по ресторану. Звиждали за конобаром који вас је упозорио да се културно понашате да нисте на чаршији. Ајде сад стоко босанска неодгојена направите још који профил па дајте лоше оцјене. Ето бар се знате користити интернет кад се незнате понашати!!!”. Овај је одговор избрисан након што смо контактирали власнике, брачни пар Стрмечки, чији женски дио није био расположен за разговор, док је мушки тврдио да нема појма тко је то писао нити зна тко пише одговоре власника, али је сигуран да он и супруга нису.”

Осебујне реплике власника нису од јучер

Новинар index.hr је отишао мало даље у историју коментара па је примијетио како незадовољни гости већ дуго добивају најблаже речено осебујне реплике власника. Или неког тко пише у њихово име.

Примјерице, прије 11 мјесеци, Катарина Камбер похвалила је предивну локацију и поглед, али се осврнула на нељубазне, незаинтересиране и непрофесионалне конобаре у прљавој одјећи. Убрзо је стигао одговор:

“Невјеројатно. Пета оцјена 1 с новог профила у мјесец дана. Стварно смо толико добри кад нам конкуренција моли около људе да раде профиле и дају нам јединице… стварно јадно…”

Прије девет мјесеци, на примједбу Нина Дамјановића о прескупој пиззи од 60 куна, власник узвраћа: “И мени је прескуп Ферари па не улазим у дућан. Имаш јеловник с цијенама, шта си улазио у ресторан који ти је скуп?”

“Још припадника стада из Бугојна”

Ево и одговора на негативну рецензију једне гошће:

“Још припадника стада из Бугојна. Ова сељанка мисли да зна писати на Њемачком језику. Само наставите… лакше ћу вас репортат за спам.” Један је одговор написан и на енглеском: “Факе тролл ацц маде бy соме пеопле фром босниа. Репортед.”

Као власник Вала у судском је регистру наведена твртка Роибос, а у судском регистру пише да су њезини власници Валерија и Марко Стрмечки.

Што каже Стрмечки у службеном очитовању?

“Категорички демантирамо било какво вријеђање на националној и вјерској основи као и одбацујемо било какву повезаност твртке Роибос д.о.о., њене управе и запосленика с било чим од наведеног. На наведеној друштвеној мрежи нитко од запослених и управе твртке није направио профил нити имао приступне податке до новинарског упита. На истом нема новијих слика нити се одржава. Једини профил службени и под нашом контролом је онај на фацебооку и видно је ажуриранији и другачији. Службено смо од гоогле-а затражили и добили контролу над наведеним корисничким рачуном с даном 18. 06. 2019. у 11:30х када смо уклонили све што је било написано, а евентуално би се могло протумачити као вријеђање на националној или вјерској основи”, пише Стрмечки у одговору, па наводи како су “анализирајући наведени профил” утврдили да се у задња 24 сата води интензивна кампања против њихова ресторана “махом од људи из околице Бугојна (БиХ)”.

Комплетан разговор погледајте на wеб страници Индеx.хр гдје су колеге овог портала разговарале са оба власника угоститељског објекта.

Портал index.hr из разговора са осталим угоститељима сазнају да је процес отварања рачуна на Гоогле+ врло детаљан, а Гоогле на физичку адресу објекта за који се рачун отвара шаље физичко писмо с приступним кодом. Из тога слиједи да је у име власника ресторана Вал могао одговарати само нетко с приступним кодом који је дошао поштом на физичку адресу ресторана.

Разговарали су и с једним ИТ стручњаком који нам каже како би се ауторство одговора у случају о којем пишемо могло утврдити “једино инспекцијом рачунала, што је немогуће без суда. Гоогле води јако пуно рачуна о сигурности, зато и јесу на врху. Не вјерујем да би им рачун могао пробити нетко са стране, прије нетко у самом објекту, али понављам, без увида у рачунало, можемо само нагађати”.

Related Posts