fbpx
БиХ, Вијести, Животни стил

На Башчаршији представљено 78 примјерака легендарног Фиће

Off 5
Sarajevo, Bosnia i Hercegovina - 27. juli 2019. "Fićo se voli, ostalo se vozi" parola je pod kojom se danas u Sarajevu, glavnom gradu Bosne i Hercegovine, okupilo više desetina vlasnika i ljubitelja legendarnog Fiće iz cijelog regiona. Riječ je o trećem po redu Međunarodnog Fiat-Fićo festu ( Kemal Zorlak - Anadolu Agency )

Фићо се воли, остало се вози” парола је под којом се данас у Сарајеву, главном граду Босне и Херцеговине, окупило више десетина власника и љубитеља легендарног Фиће из цијелог региона. Ријеч је о трећем по реду Међународног Фиат-Фићо фесту. 

Љубитељи легендарног Фиатовог, а затим и Заставиног модела, из цијеле регије и шире окупили су се у Сарајеву да прославе његов 64. рођендан. Лијепо лакирани малени аутомобили изложени у самом срцу Башчаршије привукли су пажњу, како Сарајлија тако и туриста из различитих дијелова свијета.

Фадил Ћеримагић из Удружења “Фићо-клуб”, које је организатор манифестације, казао је новинару АА како Сарајлије и туристи данас на Башчаршији имају прилику видјети 78 примјерака легендарног Фиће, који долазе из цијелог региона и шире.

Ћеримагић, који се као млад бавио аутомобилизмом и с Фићом био шампион три године заредом, каже како “стара љубав заборава нема” те како му је овај аутомобил остао веома драг.

“Ово је најдивније дружење у мом животу, из само једног разлога. Овдје нема политике, овдје нема економије, овдје нема никакве приче сем Фиће, шарафа и тога коме који дио фали”, говори Ћеримагић.

Подсјећа како је ово трећи по реду Међународни Фиат-Фићо фест. Фићо је, подјетио је, почео да се производи у Крагујевцу 1955. године, а данас, како каже, овим скупом обиљежавају његов 64. рођендан.

“Ове године имамо 78 Фића, има још неких који требају да нам се придруже. Ми смо јако задовљни овим бројем. Истина је да је овдје капацитет ограничен. Ранијих година смо имали чак 108 аутомобила, тако да смо одлучили да не излажемо много, јер људи не могу да пролазе”, рекао је Ћеримагић.

Казао је како ће у поводу Фићиног 64. рођендана бити пререзана и торта у облику аутомобила.

На питање зашто су људи у цијелом региону за Фићу увијек били везани посебним сентиментом, Ћеримагић одговара:

“Фићо је направио аутомобилску револуцију. Био је доступан, могао га је свако купити. Сви су га користили, јер је био приступачан. Рјешавао је основне функције пријевоза, одласка на море. Та љубав никада није престала. Ми смо као студенти, нас шест у ауту са свом камперском опером, ишли на море”.

Додао је како у БиХ данас има око 400 примјерака Фиће који су активни учесници у саобраћају, односно који се редовно региструју сваке године.

Фићо старији од власника чак 30 година
Поред најстаријег Фиће изложеног данас на Башчарсији, који је стар 51 годину, стоји 21-годишњи Сарајлија Адис Хасановић. Фићо којег је довезао до Себиља, не само да има његове дупле године, од њега је старији чак 30 година.

Појашњава како га је купио његов дјед, затим га возио отац, а онда је, како каже, дошао и ред на њега да настави традицију.

На питање шта за њега представља Фићо, Хасановић каже како је то љубав још од дјетињства.

“Фићо је једноставно нешто посебно, то је аутомобил који је данас риједак и мене то испуњава. Овог Фићу купио је мој дјед, затим га је возио мој отац, ево сад сам и ја то наслиједио”, казао је Хасановић.

Истиче како га редовно региструје, иако је 1968. годиште. Специфичност овог Фиће, објашњава нам Хасановић, јесу његова контра врата, а то је и посљедњи модел с таквим вратима.

Замало се родио у Фићи
У Сарајево су данас Фићом стигла и браћа из Ужица Панто и Дарко Нешковић. Прешли су око 400 километара. Иако је њихов Фићо произведен давне 1981. године, кажу како је на путу веома добар.

“Веома је добар, иако има 38 година. Фићо је симбол старе Југославије. Ми смо млађе генерације не памтимо толико тај период, али је Фићо једна од ствари која нас веже за та лијепа времена. То нам је успомена на дјетињство”, казао је Панто.

Млађи брат Дарко испричао нам је анегдоту како се “замало родио у Фићи”.

“Друго сам дијете у породици. Мајка се није надала да ће пород доћи тако брзо, били су мало опуштени. И на путу до болнице, порођај је већ кренуо у Фићи. Тако да су маму износили из аута, мало је фалило да се родим у Фићи. Можда је код мене због тога и присутна велика љубав према овом аутомобилу”, кроз смијех прича Дарко.

Програм трећег Фиат-Фићо феста је цјелодневни. Након изложбе на Башчаршијском тргу учесници ће отићи на спомен-обиљежје убијеној дјеци опкољеног Сарајева гдје ће положити цвијеће, а затим ће продужити ка сарајевском Вилсоновом шеталишту, гдје ће бити уприличена још једна изложба.

Фиат 600 први пут је представљен 1955. године на сајму аутомобила у Женеви. Застава је Фићу почела производити, такођер, 1955. године по лиценци Фиата 600. Модел фабрике из Крагујевца носио је назив Застава 750, а прозводио се све до 1985. На подручју региона или бивше СФР Југославије познатији је под надимком Фићо.

Извор: Анадолија (АА)

Related Posts