fbpx
БиХ, Вијести

Влада РС: Трансформација образовног система

Off 13
Foto: BHRT

Стање у високом образовању у Републици Српској није задовољавајуће и ентитетска влада жели да га промијени, најављујући неколико мјера за квалитетније и боље стање у тој области.

Сједницу прати репортер БХРТ-а Владимир Шушак.

Премијер Радован Вишковић је увјерен да је неопходно приступити оперативним активностима за значајно унапређење стања у тој области, што, сматра, није једноставан већ дугорочан посао.

“Желимо да наше образовање буде на европском нивоу”, рекао је Вишковић и додао да је свјестан да ће бити и отпора и суочавања с разним изазовима и лобијима, али су, тврди, у Влади одлучни да се трансформише образовни систем у РС, како би од тога сви имали користи.

Циљ је, наводи, потпуна реформа образовног система, који ће бити користан привреди, повећаће БДП, већу запосленост, те флексибилност привредних капацитета.

“Морамо се бавити научноистраживачким радом који је тренутно скоро непримјетан на нашим универзитетима”, додао је Вишковић.

Након прве тематске сједнице Владе РС, на којој је усвојена Информација о стању у високом образовању у РС, речено је да се предлажу мјере за област високог образовања, које ће се одвијати у три фазе, анализе, консолидације и трансформације и прилагођавања.

Министар за научно-технолошки развој, високо образовање и информационо друштво РС Срђан Рајчевић је рекао да садашње стање каракетерише тромост, нефлексибилност, неприлагођеност глобалним трендовима, низак степен научне продуктивности, неприлагођеност потребама тржишта рада у РС те застарјели студијски програми.

Вјерује да би до коначне консолидације могло доћи 2035., када би ниво високог образовања могао да се прилагоди глабалним тендовима.

Потребно је, каже, остварити шири друштвени консензус с циљем трансформације високог образовања интервенцијом Владе као предлагача нових законских рјешења и оперативних активности које ће високо образовање учинити прилагодљивим, отвореним и проактивним.

У Влади, између осталог, сматрају и да је неповољна структура уписаних студената када је ријеч о просјечном средњошколском просјеку, због чега талентовани често одлазе из земље, као и да је финансијски неодржив систем функционисања јавних универзитета и да су неадекватни контролни механизми за осигурање квалитета рада приватних високошколских установа.

ИЗВОР: БХРТ/ФЕНА

Related Posts