Izložbe

Sarajevo: Otvorena izložba kaligrafskih radova Saida Rezaija

Off 15
Foto: Fena

Izložba kaligrafskih djela iranskog umjetnika Saida Rezaija otvorena je u Bosanskom kulturnom centru (BKC) u Sarajevu, a postavku je otvorio ataše za kulturu Ambasade Islamske Republike Iran u BiH Hossein Nouri. 

S obzirom da narod BiH baštini kulturu, primijetio je Nouri, ta vrsta energije u BiH bila je pokretač i izazov da se potrude i osmisle nešto novo i drugačije, nešto što će privući pažnju ljudi.

Tako je osmišljena i izložba u BKC-u na kojoj je predstavljeno više od 20 kaligrafskih radova koji predstavljaju simbiozu pisma i slikanja.

Nouri je pojasnio da se s dolaskom islama u Iranu, umjetnost islamske kaligrafije, (lijepog pisanja harfova) upotpunjava s drevnom iranskom umjetnošću, a kao rezultat toga nastala su impresivna, remek djela koja su vrhunski majstori kaligrafije ostavili u naslijeđe.

Većina kaligrafa u Iranu pored kur’anskih ajeta, oslikava djela Mevlane, Hafiza, Omera Hajama.

“U zadnjih nekoliko godina nastala je nova umjetnost, simbioza pisma i slikanja, odnosno crtanje pisma i svi izloženi radovi su u tom stilu. Koriste se razne forme i tehnike koje su prelijepe, naizgled nedokučive, ali ipak vidljive i pristupačne sa porukom i poukom”, kazao je Nouri.

Izložba, koju je u okviru 24. festivala „Baščaršijske noći“ organizirao Iranski kulturni centar, bit će otvorena do 12. jula.

Umjetnik Said Rezai, kaligraf, rođen je 1964. u Sardrudu, pokrajina Hamedan u Iranu. Svoju vještinu je upotpunjavao kod profesora: Huseina Kašiana (Hossein Kašian), Bahtijarija (Baxtiari), Mošašija (Moš’aši) i Ali Ganpura (‘Ali Ganpur).

Dao je svoj značajan doprinos razvoju kaligrafije izlažući na grupnim izložbama: Bijenale slikarstva u Muzeju savremene umjetnosti, 1999., oslikavanje galerije Asgari, 2005. oslikavanje Salona „Saba“ na Festivalu „Fedžr“, 2010. te na samostalnim izložbama: Izložba kaligrafije u galeriji Društva kaligrafa, 2016., drvorez, povodom Svjetskog dana zanata, 1999. drvorez, Centar za kulturu „Narges“, 2012.

Related Posts